حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی:آینده سازمان تبلیغات اسلامی تحقق یک سازمان خلاق و الهام بخش خواهد بود

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات گفت: آینده سازمان تبلیغات اسلامی تحقق یک سازمان جوان، خلاق، دارای توانمندی خلق معانی متفاوت و پدید آورنده رویدادهای متفاوت و الهام بخش خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی، در دیدار با آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: آینده سازمان تبلیغات اسلامی تحقق یک سازمان جوان، خلاق، دارای توانمندی خلق معانی متفاوت و پدید آورنده رویدادهای متفاوت و الهام بخش خواهد بود.

وی افزود: موضوع شناسایی و متصل کردن مجموعه‌های فعال، خودجوش و آتش به اختیار از وظایفی است که رهبر انقلاب از همه ما خواسته‌اند و باید آن را عملیاتی کنیم.

معاون راهبری و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: بخش زیادی از فعالان فرهنگی که فعالیت میدانی دارند، از یکدیگر بی اطلاع هستند و برای تبادل تجربه با هم ارتباطی ندارند، لذا در شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌شود این فعالان با هم مرتبط شده و هم افزایی بیشتری داشته باشند تا نتایج فعالیت آن‌ها مطلوب‌تر و تأثیرگذار تر شود.

حجت‌الاسلام حریزاوی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۳ هزار شبکه در سطح کشور شناسایی شده که مستقیماً با سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه‌های ۱۰ گانه مرتبط هستند و فعالیت می‌کنند که باید آنها را تقویت کنیم.

وی اعتبار سنجی شبکه‌های همکاران در سازمان تبلیغات اسلامی را مهم دانست و عنوان کرد: باید مطمئن شویم که افراد عضو شبکه‌های اجتماعی همکار، آمادگی لازم را برای فعالیت و تحقق اهداف تعیین شده دارند، هر چند باور داریم شبکه‌های اجتماعی سازمان تبلیغات قدرت سازماندهی همه فعالیت‌ها را دارند.

حریزاوی در خصوص چشم انداز شبکه‌های اجتماعی همکار در سازمان تبلیغات اسلامی ابرازکرد: با سیر جوان گرایی که از طرف ریاست سازمان بر اساس تأکید مقام معظم رهبری اجرا و پیگیری می‌شود، برنامه ریزی شده تا برای افراد بازنشسته سازمان، نیروهای جایگزین تربیت کنیم.

وی عنوان کرد: در فعالیت‌های فرهنگی، الهام بخشی بسیار مهم است زیرا امور فرهنگی کارکردهای حجیم ندارد و یا به تعبیر مقام معظم رهبری برف انبار نمی‌شود و باید در کارهای فرهنگی نقطه زنی کرد.

حریزاوی تأکید کرد: در فعالیت‌های فرهنگی چون نگاه ما الهام بخشی است لذا چشم انداز هم در همین راستا ترسیم شده و در آینده نزدیک سازمان تبدیل به یک سازمان الهام بخش می‌شود هر چند هم اکنون نیز در بخش‌هایی علی رغم اینکه سازمان کم هزینه‌ای هستیم این الهام بخشی وجود دارد و امیدواریم از اقدامات انجام شده الگوبرداری شود و به سمت تعالی برویم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر شبکه‌های موجود سازمان تبلیغات اسلامی بین ۸ تا ۲۳ هزار مورد است که در حال صحت سنجی و شناسایی آنها هستیم، ضمن اینکه سازمان تبلیغات با توجه به ارتباط و خوراک فکری که به شبکه‌های مختلف از جمله شبکه مداحان، مساجد، هیئت‌ها، مؤسسات قرآنی، انجمن‌های اسلامی، نویسندگان ارائه می‌دهد امروز نیز یک سازمان شبکه ای محسوب می‌شود.